Aktualności

  • ZWIĄZEK POLSKIE MIĘSO ZAKOŃCZYŁ II EDYCJĘ KAMPANII „MARKA POLSKIE MIĘSO. POLSKA SMAKUJE”

Związek Polskie Mięso 31 marca 2020 r. zakończył II edycję ogólnopolskiej kampanii informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje”. Projekt miał za zadanie popularyzację aktualnej wiedzy i najnowszych badań dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego.

Kampania „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” była obecna w programach śniadaniowych i audycjach tematycznych w TVN, TVP i Polsacie, podczas których wypowiadali się eksperci i autorytety naukowe. W prasie branżowej, w tytułach kulinarnych, lifestylowych oraz ogólnoinformacyjnych pojawiło się łącznie ponad 100 artykułów, wywiadów i wzmianek dotyczących tematyki kampanii. Aktywności w ramach projektu objęły również Facebook, Instagram oraz dedykowaną stronę pewnejestjedno.pl. Ogółem zasięg kampanii (liczba potencjalnych kontaktów odbiorców z informacją) wyniósł około 2,5 mld, a szacunkowa liczba odbiorców przekazu to 4,1 mln osób.

Źródło: portalspozywczy.pl

  • AKCJA #KUPUJŚWIADOMIE #PRODUKTPOLSKI

Na początku kwietnia ruszyła akcja Akcja #KupujŚwiadomie  #ProduktPolski, której celem jest wsparcie polskiej gospodarki - w związku z epidemią koronawirusa -, dzięki kupowaniu polskich produktów.  Minister Rolnictwa zaapelował do Polaków  by kupowali świadomie i wybierali polskie produkty - W ten sposób przyczynimy się do uratowania miejsc pracy. Polski produkt w Twoim koszyku to zysk dla rodzimych firm i wsparcie lokalnych budżetów.

Źródło: www.tvp.info

  • PO WIRUSIE PRZYJDZIE DO POLSKI DRUGA PLAGA: SUSZA

Pandemia koronawirusa wstrzymała walkę z suszą. Tymczasem z problemem tym mamy do czynienia już praktycznie w całej Polsce.

Śniegu zimą nie było, a wiosna jest i pozostanie, na razie, sucha. Zgodnie z prognozą sezonową Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej padać ma dopiero w maju, zdecydowanie za późno dla rolników. Według ekspertów susza spowoduje pożary
w lasach i drożyznę w sklepach. Ceny mogą też podbić przymrozki, które przyszły po ciepłych dniach w lutym i marcu, kiedy ruszyła wegetacja roślin, wykiełkowały nasiona, a drzewka owocowe puściły pąki.

Źródło: forsal.pl

  • WPŁYW COVID-19 NA SEKTOR MIĘSNY

Copa-Cogeca opublikowała aktualizacje oceny wpływu Covid-19 na sektor rolny. Zmiany w strukturze rynku mięsnego nie wyglądają optymistycznie. Według ekspertów Copa-Cogeca popyt wciąż przechyla się w stronę produktów takich jak mięso mielone, ćwierci przednie, zamiast kawałków o wysokiej wartości, kaczek, perliczek, gęsiny czy produktów sezonowych takich jak jagnięcina. Wszystkie te zmiany wpłyną na pewno na zyski sektora. Konieczne będzie więc jakieś wsparcie związane z zarządzaniem rynkiem pochodzące spoza budżetu rolnictwa.

Źródło: Marta Nowak, agronews.com.pl

  • WPŁYW KONORAWIRUSA NA RYNEK ZBÓŻ

W ostatnim czasie dało się zauważyć znaczny wzrost cen zwłaszcza pszenicy zarówno tej konsumpcyjnej, ale i paszowej. W marcu wyeksportowaliśmy bardzo dużo ziarna. Z danych Izby Zbożowo-Paszowej wynika, że marcowy eksport zbóż przekroczył 350 tys. ton, zaś w kwietniu nie powinien być mniejszy niż 250 tys. ton. Powodem jest większy popyt, w obawie o negatywne skutki pandemii koronawirusa. Silne zmiany w światowym popycie wywierają presję na polski eksport pszenicy, powodując wzrosty cen. Czynnikiem wspierającym zakupy z Polski jest również osłabiający się PLN do EUR i USD.

Źródło: Małgorzata Tyszka, farmer.pl

  • ANALITYCY: PANDEMIA KORONAWIRUSA ZMNIEJSZA ZAPOTRZEBOWANIE NA ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ

W kwietniowej analizie eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego podali, że zawieszenie, w związku z pandemią, produkcji w wielu branżach powoduje spadek zapotrzebowania na energię; w niektórych krajach nawet o 15 proc  Spadek popytu na prąd jest widoczny także w Polsce.

Źródło: farmer.pl

  • NOWA ZAKŁADKA NA STRONIE INTERNETOWEJ MRIRW UŁATWI MIĘDZYNARODOWE KONTAKTY BIZNESOWE

Wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom w zakresie poszukiwania partnerów handlowych - dostawców lub odbiorców produktów rolnych i żywnościowych - Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi utworzyło nową zakładkę na swojej stronie internetowej (w wersji językowej angielskiej i polskiej).

Będzie ona przedstawiać listę organizacji branżowych skupiających producentów rolnych, firmy przetwórstwa i handlu. Z biurami tych organizacji mogliby się kontaktować potencjalni zagraniczni kontrahenci, zainteresowani importem żywności z Polski, a także Zagraniczne Biura Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Będą mogli w ten sposób uzyskać zarówno informację o możliwościach zakupu produktów rolno-żywnościowych w Polsce, jak również informacje, z pierwszej ręki, o polskich producentach, warunkach naturalnych, strukturalnych i prawnych produkcji, co ma coraz większe znaczenie na bardzo konkurencyjnym globalnym rynku.

Jest to inicjatywa, która uzupełnia wiele już istniejących działań promocyjnych prowadzonych przez krajowe instytucje, wspieranych przez przedstawicieli Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, funkcjonujących w wybranych polskich placówkach dyplomatycznych.

Odnośniki do zakładki: Polska oferta eksportowa produktów rolno-spożywczych wersja polskojęzyczna:

https://www.gov.pl/web/rolnictwo/polska-oferta-eksportowa-produktow-rolno-spozywczych

Źródło: www.gov.pl

  • ROZSZERZENIE ROZWIĄZAŃ TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ

Rozwiązania zaproponowane rolnikom przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w związku z kryzysem spowodowanym przez pandemię koronawirusa:

  • Zasiłek dla rolników i domowników na czas kwarantanny.
  • Zmiany w zakresie funduszy promocji produktów rolno-spożywczych.
  • Nienaliczanie odsetek od odroczonych lub rozłożonych na raty środków WPR.
  • Zmiany w zakresie PROW 2014-2020.
  • Rozszerzenie rozwiązań dotyczących uelastycznienia czasu pracy na sektor rolno-spożywczy.
  • Składanie oświadczenia o braku zmian we wniosku o przyznanie płatności w formie elektronicznej.
  • Ułatwienia w zakresie dotyczącym ochrony roślin i rolnictwa ekologicznego.

Treść dokumentu dostępna jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/rozszerzenie-rozwiazan-tarczy-antykryzysowej

Źródło: www.gov.pl

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter