Polacy wciąż nie doceniają kaszy…

Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma zachęcić ich do zmiany nastawienia

Regularnie, czyli kilka razy w tygodniu, kaszę je tylko 9 proc. Polaków. Tak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby kampanii „Lubię kaszę…”. Ma ona zachęcić Polki  i Polaków do częstszego spożywania kaszy i wprowadzenia jej na stałe do codziennej diety.

Produkty zbożowe stanowią podstawę piramidy żywienia, co oznacza, że powinny pokrywać przynajmniej 50-60 proc. dostarczanej w ciągu dnia energii. Tymczasem są często pomijane w codziennym jadłospisie na rzecz produktów wysokobiałkowych. A przecież kasze to fundament zdrowej, zbilansowanej diety – są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego i dostarczają wielu cennych składników mineralnych oraz witamin.

 

Niestety, jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Inquiry* na zlecenie Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, tylko 9 proc. badanych je kaszę kilka razy w tygodniu. Rzadziej niż raz w tygodniu spożywa ją… aż 57 proc., a 9 proc. nie spożywa jej wcale.

 

Źródło: Inquiry, ogólnopolski sondaż internetowy, N = 1000

Różnice między kobietami a mężczyznami są minimalne. Zaobserwowano jednak istotną zależność od wieku respondentów. Wśród młodzieży odsetek osób w ogóle nie jedzących kaszy jest dwukrotnie wyższy, niż w grupie osób powyżej 40. roku życia. Młodzież sięga po kaszę tylko 2,5 raza w miesiącu.

 

Źródło: Inquiry, ogólnopolski sondaż internetowy, N = 1000

Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma przekonać Polki i Polaków, że warto jeść kaszę częściej i uwzględnić ją w codziennej diecie.

–, Mimo, że Polacy rzadko jedzą kaszę, wiedzą, że jest zdrowa – 77 proc. spożywa ją właśnie z tego powodu. Za smaczną uznaje ją natomiast 76 proc. badanych – mówi Agnieszka Falba, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, inicjatora ogólnopolskiej kampanii „Lubię kaszę…”. W kampanii będziemy, zatem informować nie tylko o walorach zdrowotnych i smakowych kaszy, ale także o tych kulinarnych. Chcemy zmienić jej wizerunek i fakt kojarzenia jej z nudnymi i trudnymi w przygotowaniu daniami. Prezentując nowoczesne oblicze kaszy i możliwości, jakie stwarza w dzisiejszej kuchni, pragniemy podpowiedzieć, jak wprowadzić ją do codziennych posiłków – dodaje.

Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa www.lubiekasze.pl, dzięki której można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą. Wkrótce będzie można również wziąć udział w konkursach oraz wypróbować nowe przepisy kulinarne. W ramach kampanii zaplanowano także w kilku miastach w Polsce spotkania kulinarne dla kobiet „Pod znakiem kaszy”.

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

* Badanie zostało zrealizowane w lutym 2013 roku metodą sondażu internetowego na próbie N=1000 wśród Polaków od 15 roku życia, w podziale na płeć i cztery grupy wiekowe. Badanie było realizowane metodą internetową (panel online) na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej. Inquiry jest niezależną, polską agencją badawczą, która prowadzi wszechstronne badania rynku m.in. dla sieci sklepów, producentów z branży FMCG, a także dla firm z branży teleinformatycznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej i finansowej. Działalność Inquiry obejmuje teren Polski oraz rynki międzynarodowe.

 

Informacja prasowa

Warszawa, marzec 2013

Agnieszka Żeglińska,

ITBC Communication

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter